-----

-----

07 July 2015

Ramadhan Jangan Pergi



May Peace Be Upon You,

It has been a while, and today rasa nak ber-blogging lagi. Nafas baru azam baru semua baru.
Moga Allah mudahkan, InsyaAllah for the sake of Allah. So now Ramadhan dah nak meninggalkan kita. Sayu rasa ramadhan dah nak pergi. Tanya diri sendiri, dah berapa juzuk habis sampai hari ini? T_T

Bulan diturunkan Alquran bulan yang penuh dengan ganjaran bulan sejuta kelebihan bulan mulia bulan keampunan bulan kerahmatan bulan Ramadhan. Banyakkan baca Alquran okay. Jadikan amalan sampai meninggal dunia. Ramadhan Kareem, Allahu Akram :')


وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَ لَا يَزِيْدُ الظَّالِمِيْنَ إِلَّا خَسَارًا

 “Dan Kami turunkan Al-Quran (Sesuatu) yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, sedangkan bagi orang-orang yang zalim hanya akan menambah kerugian.” 
(QS Al-Isra’ : 82)


[source]

Semoga semua amalan kita diberkati dan diterima disisi Allah. Belum tentu Ramadhan akan datang akan jadi milik kita dan belum tentu kita dapat bersua dengan Ramadhan tahun depan dan seterusnya. Muhasabah diri selalu :)

Okay dah berapa pasang baju beli? Kuih raya dah berapa banyak koleksi? Dah siap-siap draf message nak forward dekat kawan-kawan? Duit raya jangan lupa kongsi. HA HA HA rindunya nak tukar-tukar kad raya. 

Yang paling penting sekali Aidilfitri ni jangan asyik nak membazir je. Beli ikut keperluan okey. 
“Sesungguhnya orang-orang yang membazir itu adalah saudara-saudara Syaitan, sedang Syaitan itu pula adalah makhluk Yang sangat kufur kepada Tuhannya.”

Selamat hari raya aidilfitri minal aidil wal faizin  ♥ 

[source]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...